זוגיות – איך להתמודד עם כעס ולמנוע פגיעה בזוגיות?

טקסט הסרטון לכבדי שמיעה

כעס הוא ללא ספק אחד האויבים הגדולים ביותר של הזוגיות. בשעת כעס אדם מוצא את עצמו לא פעם מגיב באופן שאח”כ הוא מצטער עליו. נזקי הכעס ממשיכים לאחר זמן רב, ובמידה והדבר חוזר על עצמו שוב ושוב, ישנה שחיקה מתמשכת של הזוגיות, שעשויה לגרום נזק שיהיה קשה מאוד לתקנו.

על מנת להימנע מלהזיק באופן אנוש כל-כך לזוגיות, צריך ללמוד כיצד להימנע מלאפשר לכעס לשלוט בהתנהגות. הדבר הראשון נדרש על מנת להתמודד עם כעסים, הוא זיהוי הכעס, עוד לפני שהוא מגיע לרמה שבה קשה לשלוט בו.

לשם כך, חשוב שכל אדם שנוטה לעתים לכעוס, יכיר את מנגנון הכעס שלו. 

חשוב שיידע:

  • מהן הסיטואציות שבהן הוא נוטה לכעוס?
  • מהן התחושות הרגשיות, שכאשר הוא חש אותן, הן מתפתחות לכעס (עלבון/ השפלה/ חוסר אונים וכדומה)?
  • מהן התחושות הגופניות שהוא מרגיש כשכעס מתחיל לגאות בו?

הדברים הללו מרכיבים את נורת האזהרה שמאותתת על בא הכעס, וכאשר מצליחים לזהות אותה מוקדם מספיק, ניתן לשלוט בכעס לפני שהוא יתפרץ. 

במקרה כזה, חשוב לומר לבן הזוג – רק רגע, אני מרגיש/ה שאני מתחיל/ה לכעוס, אני עוצר כאן. 

על מנת שבן הזוג לא יחוש מתוסכל על הפסקת השיחה, חשוב לתאם מראש שבשעת כעס תעשו פסק זמן, ותמשיכו לאחר שנרגעים.

כמובן, חשוב שאכן תתקיים השיחה לאחר הרגיעה, כדי שתוכלו ליישב את הדברים באופן יעיל, כאשר שניכם רגועים ומסוגלים לשיחה עניינית. 

בהצלחה. 

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email
Share on telegram

טיפול זוגי והדרכת הורים

לתיאום פגישת היכרות

הרצאות וסדנאות

להזמנת הרצאה

סמכות הורית ללא כעס

סדרת סרטונים במתנה

מויכוח סוער לשיחה עניינית

סדרת סרטונים במתנה

להתחיל ברגל ימין

הדרכה זוגית לקראת חתונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

× צור קשר בווטסאפ
דילוג לתוכן