טיפול זוגי – מה עושים כשנדרש טיפול והבעל או האישה לא מסכימים לכך? (סרטון)

טקסט הסרטון לטובת כבדי השמיעה

פעם אחר פעם אני נתקל בתרחיש הבא – מתקשרים איש או אישה, ואומרים לי שהם מאוד רוצים להגיע לטיפול זוגי או הדרכת הורים, אבל הבעל או האישה לא מסכימים. אמנם אפשר להגיע לבד לטיפול זוגי ולקבל מזה לא מעט, אבל להגיע ביחד יעיל בהרבה.

מה עושים במצב כזה?

דבר ראשון – אחד הדברים שהפתיע אותי מאוד היה שכשגיליתי שלעתים השאלה בכלל לא נשאלת, מתוך הנחה שבן או בת הזוג בודאי לא יסכימו. במקרה כזה, קודם כל חשוב לשאול ולא להניח הנחות כאלה, ובמקרים רבים תופתעו לגלות את התשובה.

דבר שני – מאוד מאוד חשוב אופי הפניה. הבעל עלול לחשוש שמזמינים אותו לטיפול זוגי כדי להראות לו איפה הוא טועה, ולכן הוא יתנגד, אבל אם הפניה מנוסחת בלשון חיובית, לטובת שני הצדדים – “אני מרגישה שבזמן האחרון הזוגיות שלנו לא במיטבה. שנינו סובלים. אני שומעת שלך יש הרבה תלונות, וגם לי לא תמיד קל. אני רוצה ללמוד איך להיות אישה טובה יותר בשבילך, וגם איך אתה יכול להיות איש טוב יותר בשבילי. אני מאמינה שאנחנו מסוגלים לזה ושנינו נרוויח”.

בנוסף – חשוב להתמקד לא רק בהאם הוא יסכים או לא, אלא בעיקר ב’למה?’ – מאיפה נובעת ההתנגדות. כשנבין את ההתנגדות, נוכל גם לתת את התשובות המתאימות.

לכן, חשוב קודם כל להקשיב היטב להתנגדות שבן הזוג מעלה, מבלי לדחות אותה, ורק אחרי שמבינים אותו היטב, לנסות להציע פתרון.

לדוגמה: להרבה אנשים מפריע הפחד מחשיפה. חוששים להגיע לאדם זר ולחשוף בפניו את הדברים האישיים שלך.

אם מבינים שזו סיבת ההתנגדות, אפשר להסביר לבעל שהמטפל מחויב לסודיות והדברים יישארו רק אצלו. אפשר גם להסביר שהמטפל עובד עם אנשים רבים ומכיר הרבה בעיות, ולכן אין לו עניין לחטט בעניינים שלא נדרשים לטיפול.

כך ניתן להתכונן לכל ההתנגדויות האחרות –

עלויות כספיות – ניתן לדבר על התועלת לעומת העלות. שיפור איכות החיים בעקבות טיפול זוגי טוב מצדיקה בודאי את מחיר הטיפול.

בכל מקרה, לא מומלץ לחכות הרבה שנים עם בעיות זוגיות. זוגות רבים מגיעים אלי אחרי שנים רבות של סבל, וחבל מאוד שהם סובלים כל כך הרבה לפני שהם באים.

ככל שהזוג צעיר יותר, הטיפול מהיר ויעיל יותר, וכך נחסך סבל רב.

לתיאום טיפול זוגי, טיפול פרטני, הדרכת הורים או הרצאה – 054-4533450

או השאר טופס פניה ב’צור קשר’ באתר זה

 

 

הקורסים שלנו

הפרטים התקבלו בהצלחה!
ניצור איתך קשר בהקדם

× ווטסאפ
דילוג לתוכן